Изберете език

Допустими бенефициенти

  • търговски дружества, работещи основно в лозаро-винарския сектор;
  • професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор, включително юридически лица с нестопанска цел;
  • признати организации и асоциации на организации в сектора;
  • междупрофесионални организации;
  • публични органи, когато не са единствени бенефициенти на помощта.

Цел

Повишаване на конкурентоспособността на лозаро-винарските продукти в трети държави, включително отварянето и диверсифицирането на пазарите на вино

Принос към Специфични цели

Специфична цел 2    

 

Допустими дейности

  • Популяризиране или реклама, които посочват предимствата на вината, произведени в Европейския съюз, особено по отношение на качеството и безопасността на храните или грижата за околната среда, като:

а) рекламни кампании – разходи за режисура, персонал, разходи за изработка на клипове – до три на брой, с максимална продължителност 30 секунди;

б) разходи за дизайн, разходи за отпечатване на реклама и/или рекламни текстове (статии) в печатни издания, разходи за езикова адаптация (превод), както и разходи за публикуване на съобщение за дадено събитие (покана и/или прессъобщение); разходите за публикуване на съобщение за дадено събитие включват разходи за отпечатване и разходи за езикова адаптация;

в) разходи за закупуване и брандиране на рекламни материали – ключодържатели, USB стикове, разходи за закупуване и брандиране на химикалки;

г) разходи за дизайн, разходи за езикова адаптация и разходи за отпечатване на печатни рекламни материали – брошури, папки;

д) разходи за дизайн на уебсайт и закупуване на домейн, разходи за хостинг и поддръжка на домейн, администриране на уебсайта по години, разходи за езикова адаптация на уебсайта;

  • Участия в мероприятия, като:

а) изложения с международна значимост – панаири и международни изложби, секторни или общи, насочени към специалистите или към потребителите, разходи за такса за участие, наем на пространство, конструкция на щанд, персонал на щанд – до 2 лица, разходи за закупуване и брандиране на тениски и шапки за наетия персонал, наемане на техника (хладилници и монитори), такса за обслужване (вода, електричество, почистване, охрана, оборудване за дегустация), складиране и транспорт (външен и вътрешен) на мостри, както и разходи за самолетни билети, хотелско настаняване и дневни;

б) демонстрации в търговски обекти – разходи за наемане на щанд, осигуряване на персонал – до 2 лица на обект, логистика и транспорт (външен и вътрешен), за мостри, складиране на мостри, както и разходи за самолетни билети, хотелско настаняване и дневни;

в) организиране на посещения на мероприятия, фестивали, винени туристически дестинации и дегустации в България с цел представяне на промотираните вина на заинтересовани представители от целевата/ите държава/и – търговци на дребно, сомелиери, туристически агенти, хотелски агенти, журналисти, отразяващи теми, свързани с вино, за разходи за самолетни билети, хотели, изхранване на гостите, наем на вътрешен транспорт, разходи за преводач;

  • Организиране и провеждане на информационни кампании, по-специално свързани с политиките на ЕС, отнасящи се до защитата на наименованията за произход, географските указания и биологичното производство; включва разходи за:

а) организиране на бизнес срещи между професионалистите и потребителите, наемане на зали, техническо оборудване, осигуряване на кетъринг и вътрешен транспорт на мостри;

б) организиране на работни срещи с вносители, дистрибутори и търговци, тематични вечери/продуктова дегустация, разходи за вътрешен транспорт на мостри, наем на помещение, наем на техника/видеомонитор, хонорар на сомелиер от целевата/ите държава/и, хонорар на говорител (само за наето лице от целевата държава) и осигуряване на кетъринг;

в) организиране на кулинарни училища, наем на помещение, наем на техника/видеомонитор, разходи за вътрешен транспорт на мостри, хонорар на сомелиер от целевата/ите държава/и, хонорар на говорител (само за наето лице от целевата държава) и осигуряване на кетъринг;

  • Закупуване на мостри – разходите по тази дейност не надвишават 10 на сто от общата сума на одобрените разходи за основната дейност, извършени от участниците в промоционалния проект;

5. Пазарни проучвания на пазарите на трети държави;

6. Подготовка на технически досиета, включително лабораторни изпитвания и оценки относно енологичните практики, фитосанитарните и хигиенните правила, както и други изисквания на трети държави за внос на продукти от лозаро-винарския сектор;

  • Извършване на административни дейности – разходи за заплати на персонала, както и разходи за възнаграждения на лица, наети по граждански договори, разходи за управление на проекта, които не следва да надвишават 4 на сто от общата сума на одобрените и извършени дейности.

*дейността по т. 3 се изпълнява от бенефициери, чиито проекти включват дейности по т. 2;

** дейностите по т. 4, 5, 6 и 7 не могат да се изпълняват самостоятелно. Тези дейности се изпълняват от бенефициери, чиито проекти включват дейности по т. 1 и/или 2.

Финансови параметри

Максималният размер на финансовата помощ е до 50% от стойността на допустимите разходи за осъществяване на дейностите по информиране.

Към помощта от ЕФГЗ може да бъде отпусната държавна помощ в размер на до 30% от стойността на допустимите разходи.

Приоритет

Критерии за приоритет:

  • Кандидатът не е получавал подпомагане до момента.
  • Проектът е насочен към нови пазари, за които до момента кандидатът не е получавал подпомагане.
  • Проектът включва информация за отговорна консумация на вино
  • Проектът включва информационни кампании, по-специално относно режимите на ЕС, отнасящи се до наименованията за произход, географските указания
  • Проектът включва участието на лица, формиращи обществено мнение - професионалисти (журналисти, експерти по кулинарно изкуство, сомелиери, ресторантьори)
  • Проект за вина със ЗНП
  • Проект за вина със ЗГУ

 


mzhg