Изберете език

Допустими бенефициенти

  1. Браншови организации за производство и преработка на селскостопански продукти в сектор „Пчеларство“.
  2. Сдружения, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел в обществена полза, в които членуват лица, отглеждащи пчелни семейства в пчелини, регистрирани по чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност като животновъдни обекти;
  3. Признати със заповед на министъра на земеделието и храните групи и организации на производители на мед и пчелни продукти и техните асоциации.

Цел

Запознаване на обществеността с полезните качества на пчелния мед и пчелните продукти и скъсяване на веригата на доставки. Така ще се повиши добавената стойност на производителите от една страна, а от друга ще се повиши доверието и информираността на потребителите.

Принос към Специфични цели

Специфична цел 2    

 

Допустими дейности

Организиране и провеждане на национално ниво на изложения, пресконференции, информационни кампании, фестивали, панаири.

Дейностите трябва да са насочени към широката общественост и да са свързани с поне една от следните теми:

  • Изтъкване предимствата на пчелните продукти;
  • Качеството на пчелните продукти ;
  • Ролята на пчелите за опазване на околната среда;
  • Наименованията за произход, географските указания и биологичното производство, браншови стандарти;
  • Фермерски продукти;
  • Популяризиране на местни и специфични видове мед;
  • Продукти на организации на производители;
  • Наблюдение на пазара.

Финансови параметри

Финансовата помощ за един проект е до 80 % от реално извършените и одобрени разходи и не надвишава 25 664,66 лв.

Допустими за подпомагане по дейността са разходи за:

  1. наем на щанд, зали, изложбени площи, техническо оборудване, радиореклама, включително разходите за изработване на клипове, филми и други аудио-визуални средства;
  2. дизайн – изработване, отпечатване и разпространение на информационни материали, разходи за интернет страници, лого, брошури, дипляни, транспаранти, банери, винили и др.;
  3. мостри на пчелен мед и пчелни продукти с посочено съдържание на мострата;
  4. кулинарни демонстрации и уъркшопове, свързани с популяризиране на пчелните продукти, включително проучване на потребителските нагласи.
 
 

mzhg